Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-05, 12:05   #5
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Hei rsy. Det kommer an på hva slags sukkeralkohol det er det. Maltitol har en glykemisk indeks på 25, dvs at den har potensiale til å føre deg ut av ketosen. Mens alle andre sukkeralkoholer (laktitol, sorbitol, xylitol m.m.) har glykemisk indeks rundt null, og skal i teorien ikke føre deg ut av ketosen. Polydextrose er også søtstoffet i enkelte sukkerfrie varianter. Dette skal heller ikke påvirke blodsukkeret.

Men teori er en ting - vi reagerer alle forskjellig, og man må prøve seg fram både mht vektstopp, ketose, magesmerter, diare osv. Og kanskje skal man tenke på den gammeldagse måten, at godis er på lørdagskvelden?