Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-08, 20:25   #15
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe Stevia fra utlandet?

Splenda er noe annet, det er merkevarenavnet til sukralose, som enkelt forklart er skallet av sukkeret, det veier mye mindre enn sukker, men er like søtt.
Problemet med splenda er et eventuelt overforbruk, dessuten går det ut i drikkevannet når man tisser ... Det er ikke nødvendigvis så bra for miljøet.

Stevia er en plante, den er veldig mye søtere enn sukker (typp 200 ganger om jeg ikke husker feil). Den påvirker ikke blodsukkeret, og skal heller ikke vekke søthunger, som andre søtstoffer gjør.
Den er helt naturlig, i motsetning til de fleste andre sukkererstatninger. Et hellig unntak er sukrin, men det vet jeg ikke så mye om.
Den finnes helt riktig i både pulver og væskeform.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat