Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-08, 09:16   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har vist litt flere spm jeg (ikke fått boka mi selv enda)

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

Om det er mellom 15-20 så er det jo ikke noe prob :-)

Hvilken andre grønnsaker en blomkål og brokkoli kan jeg egentlig spise?
Gulerøtter er vell fyfy?

Jeg går ikke ned om jeg ligger under 20 karber, men er i ketose opp mot 50, så jeg er vel litt rar!
Tror kroppen min innbiller seg at det er sultetider om den ikke får litt karber. Ellers er det jo viktig at disse karbene kommer fra grønnsaker som vokser over jorden, sånn at man får i seg de vitaminene og mineralene man trenger.

Masse grønnsaker å velge mellom. Squash, rosenkål, knutekål, kinakål, paprika (denne grønne har minst karber), aubergine, avocado (mye sunt fett), spinat, artisjokk, selleri, asparges, purre, vårløk, tomat, løk.....
Noen inneholder litt karber, men da bare tilpasser man mengden litt, så er det greit. Man spiser jo ikke kilovis med løk feks.

Og sopp, masse sopp! Stekt i smør med fløte og litt ost! Mmmmm!