Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-08, 09:47   #7
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 1 år på lavkarbo og høyere blodsukker

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

"ikke har lov til å anbefale det" ?????? Av hvem, potetnaziligaen? eller treenighet av statens ernæringsråd, grete roede og den hellige ånd (også kjent som kåre norum) ?

He-he. Ev. legeforeningen. Det spøker vel for legelisensen hvis man går imot statens anbefalinger.

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Jeg kan forklare hvorfor.

Mettet fett skaper insulinresistens i muskel. Dette er nyttig, fordi det bevarer glukose til vitale funksjoner. Insulin-resistens hindrer at glukose forsvinner inn i muskel.

Lavkarbo-folk har gjerne småhøyt (prediabetisk) blodsukker om morgenen, bl. a. p. g. a. økte nivåer med veksthormon. Blodsukker er ikke det samme som insulin. Du spiser noen egg eller litt bacon, og proteinet fører til at nok insulin slippes ut til at blodsukkeret synker. Insulin-nivået ditt er derimot mye lavere enn hos en diabetiker, både før og efter frokost.

Interessant... Jeg regna med at insulin-nivået var tilsvarende høyt. Men, det forklarer ikke hvorfor jeg ikke går noe særlig ned.
Har du noen linker til artikler på området?

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat