Tråd: Klagerett?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-08, 11:34   #10
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Klagerett?

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

Det har jeg visst ikke nevnt her i det hele tatt..
Jeg er 160 cm høy, veide 78.6 kg ved start, idag veier jeg 79.7.

Da jeg logget meg inn fant jeg ut at du har gitt noe mer informasjon i journalen din.

Jeg ser at du har slanket deg mye ved hjelp av kaloritelling. Det forteller meg at du har store mengder viljestyrke. Problemet med å sulte kroppen er at den går i sparemodus og tviholder på reservene. Hvis man har gjort dette gjentatte ganger – også kalt jojo-slanking – kan man få en kropp som er stresset og i hormonell ubalanse. (Noen kaller dette "å ødelegge forbrenningen".) Når du har sultet kroppen gjennom lang tid må du belage deg på at du bruker noe tid på å få stabilisert hormonbalansen og stressnivået.

Du har valgt Ketolyse-kuren, og det er et godt valg – følg den slavisk. Jeg vil imidlertid anbefale deg å lese boken til Sten Sture Skaldeman, ”GI-NULL”. Ikke fordi du skal hoppe av Ketolyse-kuren, men for at du skal få ytterligere innsikt i hvordan lavkarbo-kosthold innvirker på kroppen. Å få samme informasjon fra flere kilder – og dermed vinklet forskjellig – kan være svært nyttig. Jeg tror at du vil stole mer på at dette kostholdet er riktig for kroppen din hvis du tilegner deg noe mer kunnskap. Boken ”Bedre uten brød” av Allan/Lutz gir deg også en mengde nyttig lærdom.

Du skriver et annet sted at du er/har vært mer sulten på lavkarbo-kosthold enn da du drev med kaloritelling. Da gjør du et eller annet svært galt. Sørg for å få i deg nok fett, og å spise deg mett. Hvis du er sulten etter å ha spist, har du rett og slett ikke spist nok.

Du kan trygt stole på at dette kostholdet vil gi også deg en bedre helse. Vi mennesker er ikke så forskjellige når det gjelder metabolisme. Ditt problem er antakelig at du trenger tid til å rette opp skader etter sultekurer.

Tenk langsiktig, glem kaloritelling, ikke stress, spis nok riktig mat og kjenn på forskjellen etter et halvt år.

Lykke til!

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat