Sv: Klagerett?
Jeg skjønner jævlig godt at du er i ferd med å gi opp. Det har jeg også gjort mange ganger. Desverre er det ingen som har fasiten på din kropp, og desverre er det slik at det må mye prøving og feiling til for oss som holder godt på kiloene, og det tar tid og krefter.
Du sier du har vært hos legen og tatt diverse tester. Har det blitt gjort en skikkelig og grundig nok utredning, og da mener jeg utenom å ta noen blodprøver for å sjekke stoffskiftet? Når du sliter så hardt med å gå ned i vekt syns jeg det er rett og rimelig at legen din sjekker opp for alle mulige fysiologiske årsaker, det være seg pcos, insulinresistens etc.
Har du forsøkt ernæringsfysiolog? Det var redningen for meg. Da gikk vi gjennom hele inntaket mitt, analyserte, prøvde nye ting og til slutt fant en sammensetning av maten som fungerte for nettopp meg.
Har du fått sjekket kroppssammensetningen din (f.eks. på en tanita vekt)? Det kan jo være at det er noen positive endringer der som ikke gjenspeiler seg i det tallet som en vanlig badevekt gir.
I tillegg er det jo enkelte ting som kan bremse opp en vektnedgang. Lite søvn og stress er store syndere her. Kanskje stresser du for mye med dette? Prøv å slapp litt av, og se om kiloene sitter litt løsere (Lettere sagt enn gjort, jeg vet, men prøv i hvert fall )
Skulle gjerne gitt deg en fasit, men kan desverre ikke gi deg noe annet enn en oppmuntring på veien, og et håp om at det løsner 
PS: Det er ikke slik at ketolyse funker på alle. Det var ikke kuren for meg i hvert fall. Jeg taklet ikke alt fettet, følte meg slapp og dårlig og hadde ikke noe større vekttap enn jeg hadde på mer generell lavkarbo a'la Fedon.
|