Tråd: Klagerett?
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-12-08, 20:40   #25
Kanonada
Medlem

Medlem siden: Oct 2008
Kanonada er på en erverdig vei

Sv: Klagerett?

Tusen tusen tusen takk for fanrastisk respons, lange og spennende innlegg!

LilleMOr:
Det er faktisk en trøst å vite at det ikke bare er meg som sliter med å greie å gå ned i vekt, ikke fordi jeg har behov for at andre skal slite like mye som meg,men det å vite at det faktisk er rot i det jeg selv opplever. Jeg er så lei av å føle meg mistrodd av folk rundt meg som nikker støttende,men som du likevel føler tenker "Yeah right,snakk om å lure seg selv, hu sitter vel hjemme å eter chips når ingen ser det..". Ikke sikkert folk faktisk tenker det,men det føles ofte slik, til og med hos legen!
Holder bladet iForm og har lest den om non-respondere, det er en tøst,men samtidig siste nådestøtet. Den bekrefter det jeg har tenkt de siste årenen,men som trener ikke vil snakke om. Og den forteller at slik er det, det må vi leve med, det blir en evig kamp for slike som oss. Fint at det faktisk går an å finne vaner man kan leve med. For min del blir det nok lavkarbo-light etterhvert. Glemt å nevne det før,men bortsett fra havregrøt og/eller knekkebrød i små mengder, har jeg i snart et år kutta ut brød,potet,ris i all hovedsak,men innimellom må ma jo smake litt da, men hvertfall, jeg har lært meg at disse ikke er nødvendige bestanddeler i mitt kosthold, og godt er det.

MariJ:
Fedon skydde jeg som pesten da han kom i media i starten å skulle fortelle oss at potet og brunost var pesten. Makan til frekk liten greker, tenkte jeg, men jaguu har mannen vokst på meg. Jeg har gjennom de siste årene åpnet meg mer og mer for hans budskap og jeg forstår og aksepterer det han har å so. Manne har blitt urettferdig kritisert og misforstått og hans hovedbudskap har jo aldri vært at norsk mat er drittmat,men at den kanskje konsumeres i for store mengder. Fedon er en fantastisk og kunnskapsrik mann -syns jo han er litt kjekk og sjarmerende også da..*knis*- som jeg nå har skikkelig sansen for, så det å gå over til Fedons side er nok ikke så fjernt i nær framtid, om ikke som erstatning for ketolyse, så hvertfall som det jeg etterhvert glir over til.

Takk for gode råd og innspill, mye skal forsøkes,bla tror jeg den der cocosa-saken høres spennende ut. Helsekost neste

Ha en fortreffelig helg alle lav-karbere!

Kanonada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedon/Roede-ish Svar med sitat