Sv: 1 år på lavkarbo og høyere blodsukker
Opprinnelig lagt inn av danish, her.
Jeg mener fiber, som i kostfiber. Det sveller i tarmen, og skaper forstoppelse. I tillegg irriterer det fordøyelsen (derav linfrøs laksative effekt), fôrer det endel ugunstige bakterier o. s. v.
Mye protein kan også være forstoppende. Den beste kuren er rent fett. Du kan ikke lage murstein av smør ved kroppstemperatur. Knuste linfrø har også andre problemer, som ustabilt flerumettet fett og ulike giftstoffer (blant annet hydrogencyanid).
Du mener vel det såkalte vit B17 som i for eksempel bitre mandler, gress, bær, nøtter, kjærner, etc ?
Det må du ikke være redd for. Kroppen fikser dette helt naturlig og i Mexico brukes det som kreftbehandling. Det er stor forskjell på ren blåsyre og B17 og kroppen nøytralisere dette helt greit. Mattilsynet har skremsler om dette, men helt ubegrunnet. B17 er antagelig en grunn til at hunder og katter spiser gress. Det var naturlig i kosten vår mer før da kreft var mye mindre utbredt.
Jeg merker at jeg reagerer på kornfiber, mulig jeg reagerer mer enn jeg tror på kornproteiner. Men hadde trengt litt mer svelling i magen ;-)
|