Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-08, 09:54   #6
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Jeg begynner faktisk å bli litt forvirret her inne

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Kan man lage seg et kosthold hvor man er HELT sikker på å ikke falle ut av ketose da? Hvs jeg skal ha et kosthold uten meieriprodukter, så kommer jeg til slite med å få i meg fett nok....

Skjønner ikke helt at en biff eller egg kan kan få inslulinet til å stige.... Dette var jammen lettere før jeg viste dette, hehe

Smør (og forsåvidt fløte) inneholder svært lite protein. Ost, særlig gammelost, kan du være forsiktig med. Det gjelder å være balansert. Kostholdseksperter anbefaler "balanserte" kosthold, fordi folk har en tendens til å bli litt paranoide. Og fordi kostholdskespertene er en gjeng med bløte hippier som er for feige til å være ekstreme, selvsagt!

Husk at insulin er ansvarlig for å frakte aminosyrer (og glukose) inn i muskel. Derfor har selv egg effekt på insulinet (men den er ikke særlig stor). Store mengder protein kan slå deg ut av ketose, blant annet fordi et overskudd blir gjort om til glukose. Det tryggeste er å spise rundt ~70-80 gram dagen.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat