Ble mye klokere nå,men grunnen til at jeg ragerte akkurat på de gule:-) var pga all ståheien om sykhusbakterier på 80 tallet.
Det var så mye rart akkurat rundt meg den tida,for det var snakk om barnedødeligheten i norge lå på topp i europa akkurat da. Enden på visa var at jeg ble passa på som en smed ,fordi de trodde fosteret ikke vokste. Lå innlagt med fødsel 1 måned tils. De tok akkutt keisersnitt på en lørdag ,og så viser det seg at dattern min hadde normalvekt etter å ha gått 3 uker før normalfødsel. 2562 gram tre uker før tida. Jeg levde som en konge på sykehuset den tida,etter den flausa de hadde tatt. Ville antakelig gått 3 uker over tiDA OG DA VILLE HUN NÆRMA SEG 4 KILO. Nr.2 derimot fikk jeg beskjed om kom til å bli over 4 kilo. Gikk 15 dager over tida. Masse fødsler de dagene gjorde at jeg ble overlattt til meg selvat vannet var gått.
Etter noe drøpp og akkutt situasjon rett til op ble min datter nr to født med mye om og men og masse blodtap,fordi hun lå i ansiksstilling etter tidligere å ha ligget på tvers. De sleit den gangen med å få meg til å føde på vanlig måte:-) ,men det hjelper lite når jeg ikke fikk veer.
Altså,jeg har ikke spesielle gode følelser overfor sykehus og fødsler.
To keisersnitt har jeg hatt,og det føles helt ok.
Men verre er det med overlegene på respektive sykehus den gang.
To skikkelige drittsekker,kanskje den ene kan være unnskyldt i og med at han døde av Alzheimer få år etter?
Burde egentlig ikke poste denne her i det hele tatt,men det er så godt å få en skikkelig utblåsning av og til. Men som sagt jeg har et sårt punkt akkurat der.
|