Sv: Pepsi Max - innvirkning på vekttap?
Sitat:
Men maten. Karbohydratene er ikke noe problem å holde styr på, men jeg er redd jeg spiser for mye annet. Kjøtt, egg, bacon, altså for mye proteiner og fett slik at jeg samlet sett får for mye næring og dermed ikke går ned i vekt.
Min erfaring fra den måneden (eller var det 2..?) jeg gikk på ketolyse var at jeg ikke klarte å spise for mye (Hvis man går utifra kcalori-regnskap).
Altså:
Jeg hadde en "sprekk" på ketomaten, spiste omtrent alt jeg kom over (men lovlig mat iht ketolysedietten), og var så ubehagelig mett og sprekkeferdig at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Jeg regnet da ut hvor mange kcalorier jeg kom opp i, og det var bare 1800 kcal og godt innenfor grensen av det jeg forbruker på en vanlig dag.
På såkalt "vanlig" mat, hvis jeg sprakk og satte i gang med fråtsing kom jeg fort opp i mange tusen kcalorier.
Så joda, man kan nok spise så mye at man ikke går ned i vekt, men det som er med denne maten og alt fettet er at man blir fortere mett og holder seg lengre mett enn på karborik mat, ergo spiser man mindre enn det man forbruker 
|