Så ble det full stopp
Nå kjenner jeg meg frustrert...
Har gått ned jevnt og trutt siden midten av september. Hadde 20 kg å ta av og nå mangler jeg 0,5 kilo på å være halvveis. Nå er det på 4. uke uten nedgang. Har jo lest at en kan nå et platå som kan vare en stund, men det er likevel frustrerende. Og da begynner jeg å veie meg hver dag. Vet det er dumt fordi det går opp litt en dag og ned litt neste, men summen blir at jeg ikke når halvveis merket mitt.
Har endret kosten litt fra idag, ingen brøderstatninger de neste ukene.
Men regner med at oppsier er ok - egg og krydderost bør vel være greit.
Jeg tåler meieriprodukter (bruker lite - helst i sauser), drikker veldig lite brus (Pepsi Max) og spiser alltid grønnsaker. Broccoli,blomkål, sopp, salat. Spiser 1 - 2 avocado i uken. Og mener jeg får i meg nok fett. Vann er det jeg sliter mest med men har nå målt og ligger mellom 1,5 - 2 liter dagen.
Tar ketolyse pillene.
Lurer på om det kan ha med stress å gjøre. Litt stresset for tiden, travelt på jobb, jul rett rundt hjørne, og må innrømme litt stress ift stillstand i vekten.
Tror jeg skal begynne å veie maten igjen for å se om det er noe som ikke stemmer. Veide alt de første ukene/måneden, men mente jeg nå hadde en viss peiling på det uten vekt.
Uff... mye klaging her, men tenkte det hjalp å få det ned på trykk. Lette litt på frustrasjonen. Målet var 10 kg (og kanskje litt til) før jul. Spaserer til og fra jobb hver dag, eller er trening litt tilfeldig for tiden.
Når det gjelder energien som jeg hadde må jeg si at akkurat for tiden er jeg litt trett og sliten, føler ikke lenger på alle de positive "bivirkningene" jeg kjente på litt tidligere. Men det kan henge sammen med stress og manglende vektnedgang.
MEN, jeg har gått ned ca 9,5 kilo og det er jo KJEMPEBRA!! Prøver å tenke at det er en overgang, men idag var jeg lei.
Sorry, dette var en lite oppløftende innlegg. Snart er det jul med din glede!!
En liten ps: Har vært veldig bevisst og ikke vært ut av ketose overhodet siden jeg begynte.. så det har ingenting med "sprekk" å gjøre.
Sist redigert av isabella : 11-12-08 kl 08:13.
|