Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-04, 12:54   #14
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Jeg har funnet ut at dess lengre frem med armene jeg klarer å rulle, dvs. dess nærmere gulvet jeg klarer å ha magen - UTEN å svaie, dess mer tar det i nederste del av magen. Vet ikke om det er fysiologisk riktig.. Jeg har hørt flere godt trente personer som trener mye (tar sit up og annen fandenskap som vi prolapsere ikke kan) og fremdeles har problemer med magefettet. Magen min har blitt mye flatere, men det er den lille klumpen som sitter der. Har funnet ut at det sannsynligvis er magefettet som er det aller aller siste fettet på kroppen som forsvinner... En annen ting er at når vi mister vekt blir skinnet vårt "løsere" og når det henger og "dingler", henger det akkurat DER - under navlen. En test: Hvis du legger håndflatene på magen rett OVER navlen og trykker/trekker hendene oppover mot brystet; Hvis magen UNDER navlen blir betraktelig mindre er sannsynligvis en del løst skinn og ikke bare fett du har der.

Jeg har skiveprolaps X 2. En i korsryggen og en i "svaien" - har kraftig svai og en markant "knekk" i ryggen der. Det siste er belastningskade jeg har fått fordi jeg har kompensert for den første, - som igjen kom av at jeg brakk ryggen i 16 års alderen. Det var kompressjonsbrudd og det ble aldri bra. Med prolapsene følger isjassmerter. Hvis jeg er flink og bruker rulla hver dag er ryggen mye mye bedre. En uke uten og jeg kan nesten ikke komme ut av senga om morningen.

Det er ikke de eneste rygg øvelsene jeg gjør, men de som har gjort mest godt for ryggen... SÅ RULL I VEI !!