Sv: Ketolyse er IKKE for alle
Hei på dere!
Ny på forumet, men har lest endel - masse gode råd!
For noen år siden (før Lindberg ble kjent) brukte jeg Sear's Sone-kost og gikk lett og greit noen kilo ned. Noen kosmetiske kilo for mye har sneket seg på igjen (bunaden er TRANG!), og da jeg leste Skaldemanns bok kjente jeg igjen tankegangen og ville prøve det, ikke minst for å bevise for gubben - som trenger å bli noget lettere -at dette virker. Jeg tro til med egg&bacon til frokost, koteletter, egg, laks, egg, Kviteseidsmør (mmm!), mer egg - ja dere vet - aldeles herlig, jeg elsker det! MEN gikk ikke ned tross nærmest 0 karber. Det var da jeg tenkte - Skaldemann hevder at for mye proteiner ift (ønsket) kroppsvekt kan lagres som fett (hvis en ikke trener mye og bygger muskler) - og anbefaler 1 -1,5g protein pr kg kroppsvekt. Etter at jeg minsket på proteiner begynte ting å skje - først og fremst på fasongen, så på vekta. Jeg har ikke gått ned mer enn 4,5kg, men alle tror det er mye mer! (Det samme tror klesskapet mitt...) 
Så jeg tror det kanskje er der det er lett å bomme, særlig hvis startvekta ikke er så høy. Så kan en legge på til dobbel mengde fett, og ca halv mengde karber (ellere mindre) Det funker for meg i allefall - kanskje det hjelper, Kanonada og andre?
|