Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 09:38   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Enda en artikkel som påstår lavkarbo er lite gunstig ...

Hahaha, det er det dummeste jeg har hørt. En studie gjort på tre uker hos 19 kvinner??? Det får man ikke plausible resultater med, altså.
Jeg har jobbet med markedsanalyse i en del år, og vet at der krever man som regel en minsteandel på resultater fra 1000 personer, gjerne mer, og resultatene forskes ofte på over år, og settes opp mot hverandre, jeg føler liksom at det burde være sånn i forskningsstudier også, om jeg ikke tar feil, for å få et resultat man få noe fornuftig ut av.

Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg har også lest at andre har påpekt det samme. Min erfaring tilsier at jeg på lavkarbo er mer våken og tilstede, morsomt nok så skorer jeg høyere på sånne tøysete IQ-tester på nettet nå enn før, og gåtene i Ill. Vit er langt lettere nå enn det jeg kan huske de var for en tre fire år siden (Om det er en tifeldighet, aner jeg ikke). Jeg har gått fra å være mer eller mindre tallblind til å anse meg som ganske god i hoderegning, og jeg har endelig begynt å forstå noter.

På den annen side, i overgangen av en kostholdsendring, som jeg har opplevd to ganger i overgangen til ketose, så blir jeg litt koko i kanskje en uke eller to, inntil kroppen er "omprogrammert", og kan bli tung i hodet og ukonsentrert. Når en sånn studie er gjort over tre uker, så risikerer de at kanskje halve studien, om ikke mer er gjort i en overgang fra blanding- til fettforbrenning, noe de fleste merker ganske godt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat