Sv: Jul med din glede og avbrudd av ketose
Opprinnelig lagt inn av morroer, her.
Har er par spørsmål til dere som er erfarne. Jeg har gått på ketolysekuren i fire uker og gått ned 9 kg. Kjempefornøyd. Jula nærmer seg og ser at det vil by på vesentlige utfordringer. Har ikke spesielt lyst til å be om spesialkost eller takke nei til et kakestykke når jeg blir invitert på julemiddag. Hvor ødeleggende er det å bryte reglene et par dager i julen. Noen med erfaringer?
Det spørs veldig hva du gjør det til selv 
MÅ du f.eks. spise kake? All den stivelsen og sukkeret i kaker er jo ikke bra for deg....
Og jula er jo en super tid for oss lavkarbere. Masse feit og god julemat. Det er bare å begrense tilbehøret...
I slike lag forsyner jeg meg med litt potet og anna tilbehør. Så spiser jeg det som er lovlig, og roter litt i tilbehøret, så ser det ut som jeg har spist fra det 
Som regel er ikke det ene lille kakestykket den ene gangen, eller andre "fy-fy"saker" en gang noen krise. Men det ene lille en dag og det andre lille en annen dag, blir fort mye tilsammen... Det er lett at det sklir for langt ut 
Du kan risikere både oppgang, og at du vektmessig blir satt tilbake både en og to uker...

|