Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-08, 21:11   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hva er lov og ikke lov?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Det er ikke så mye hokuspokus synes jeg.. fikk en blekke med papirer på Fedonklinikken, men det er akkurat det sammen som de fleste her lever etter.

Mellom 15 og 40 karber om dagen. De fleste karbene bør komme fra grønnsaker, men du kan spise noen "sponplater" (GG-klikjeks) og et par wasa fiber plus om dagen. Det er 5 karber per knekkebrød. Greit for en kjapp frokost med maaasse fett pålegg på

Så kan du evt. ha omelett (som du snakket om) til lunsj bestående av 3-4 egg og en halv pakke bacon. Eller du kan frese kyllingfiletbiter og ha over Creme Fraiche - krydre med salt og pepper og ha det sammen med salat.

Middag spiser jeg som vanlig, men kutter ut potet, ris og pasta. Bruker nå fete sauser i stedet for toro poser...

Det er viktig å få i seg nok fett ellers blir man oversulten og desperat ( i alle fall jeg ) Man lurer kroppen til å tro at den får nok energi ved å fore på med alt fettet. Med en gang man lever litt for magert, får man "svi" Så proteiner og fett er viktig. Hvis du er redd for alle egga, kan du jo spe på med nøtter hvis du liker det. Har kjøpt røstede mandler fra Polly, det er gode og paranøtter Avokado er fett og godt (for den som liker avokado). Kan ha avokado og soltørka tomater i olje i salaten for å få den feit.

Jeg spiser sylte og koser meg...men har den på wasa fiber pluss da ..masse sylte, sennep og sylteagurk. Er ikke så mye karber i sylteagurk som man kan tro. Blir jo ikke snakk om store mengder liksom.

Filosofien er grei..da var det bare den lille vanskelige bite som gjenstår... å FØLGE den

OG kosttilsskudd da. Jeg tar kalium, magnesium og omega3 kapsler..

Impulsiw: Nå var dette et spørsmål om ketolysekuren
Og der er det 15/20 karber dagen.
Ikke knekkebrød osv osv....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat