Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-08, 14:04   #12
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hva er lov og ikke lov?

Haisann!

Har sjøl holdt på i snart to år, men husker godt hvor forvirrende det var i begynnelsen, ja... Jeg har gått ned 40 kilo på ketolysekuren, så jeg veit at det funker for meg iallefall.

Opprinnelig lagt inn av Snehvit, her.

Så; hva er lov å spise og hva er ikke lov?

Naturlig feit mat er lov. Magre lettprodukter er ikke lov. I lettproduktene fjerner de fettet og erstatter det med karbohydrater, som vi ikke skal ha. Dermed får du i deg for mye karbohydrater, -skjulte sådanne, som markedsføres som sunnhet. Er det ikke rart egentlig, at vi blir feitere og feitere her i verden dess flere "lettprodukter" som kommer på markedet?! Ferdigprodukter i form av poser og sauser og gryteretter inneholder også veldig mye karbohydrater...

Merker at det er så mange spørsmål jeg stiller meg hele tiden...

Veldig bra! Dess mer bevisst holdning du har til det du holder på med dess større sjanse er det for at du lykkes i ditt nye livsprosjekt.

Er da vokst opp med regelen om ett egg per dag...

Jeg også. Men etter at jeg har blitt voksen så har jeg fått både mor og mormor til å innrømme at dette var den gjengse holdningen før i tiden fordi egg var så dyrt. Men at det var for dyrt skulle man ikke snakke om liksom, man hadde da sin stolthet...så da ble det sagt til ungene at det ikke var bra istedet. *hihi* Mormor snakker fortsatt om den gangen hun fikk tak i fire egg til jul, og kunne lage kake... Dette er samme mekanismen som "potetsannheten" som de fleste av oss er oppvokst med. "Potet er SUNT; -spis poteten din!", liksom. Ingen snakket om at potet var det billigste man kunne spise, og den eneste måten å mette hele familien på.

Og så var det dette med lettost og ikke vanlig ost, ekstra lett melk, og ikke fløte...

Lettost og ekstra lett melk skal du IKKE ha. Du skal i det hele tatt ikke ha lettprodukter hvis du kan unngå det. Som nevnt ovenfor så inneholder lettprodukter for mye karbohydrater. Du skal ha ekte naturlig feit mat, feit ost, ekte meierismør, seterrømme og kremfløte. Det er riktig at noen ikke kan bruke fløte hvis de skal gå ned i vekt, men det gjelder ikke meg altså. Jeg bruker kremfløte i sauser og i kaffen.

Det viktigste rådet jeg kan gi deg er at du leser boka godt, og forbereder deg på at du må nesten eksperimentere litt på egen kropp underveis. Alle kropper er forskjellige, og vi tåler forskjellige ting. Jeg tåler ikke tomater eller brøderstatninger, for andre er det noe annet.

Ønsker deg masse lykke til i ditt nye livsprosjekt!

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat