Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-08, 20:09   #30
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Feilen oppdaget

Opprinnelig lagt inn av Kanonada, her.

meaning?
Er jo ikke snakk om enkle forklaringer, men ser man på reele fakta så ender man jo opp med kaloriunderskudd på lavkarbo også, om man skal se på det folk gjerne spise iløpet av en dag?

Jeg kan ikke se noe annet enn at for meg så gå jeg hvertfall ikke ned før jeg er i kaloriunderskudd, ikke dermed sagt at det gjelder for alle, men om jeg går ned mer på lavfett enn lavkarbo så sier vel det at min kropp IKKE fungerer med så store mengder fett?
Det er jo ikke slik at jeg spiser så lite at jeg går sulten på lavkalorien jeg følger, 1800 kcal er ganske mye mat!

Ingen betviler fysikkens lover her. Men, menneskekroppen er et kaotisk system, som betyr at den er svært tilpasningsdyktig.

Inuitter trenger ganske mye kalorier for å holde seg varme, men de blir feite på ris og rugbrød. Derfor må det ligge en eller annen mekanisme under. Og husk at fett og protein danner mindre varme enn karbohydrater, så de må uansett spise mer kalorier totalt sett.

Noen mener mekanismen er insulin. Det kan stemme. Av og til fant vi rotgrønnsaker, og disse var et nyttig tilskudd. Noen ganger (sjeldent) fant vi frukt eller honning. Hoveddelen av sukkeret i honning/frukt er fruktose. Fruktose dannes rett om til fett og skrur ned metthetshormonet leptin. Dessuten fører det til insulinresistens, som betyr at insulin-nivået må opp mer for å trekke resten av søtningsstoffet ut av blodårene. Insulin ber også celler om å ta opp fett.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat