Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-08, 21:32   #10
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Mindre syk med lavkarbo?

jeg har iallefall god kontroll på forkjølelser med å kutte karbo og bruke tran/cocosa. Virker på meg som slimhinnene (svelg, nese) fort reagerer negativt (innen 2-3 timer) etter inntak av noe kjapp karbo. Det virker som om det skjer både direkte og indirekte.

Jeg la om til lavkarbo og bedre mat tidlig november 2007. 3 uker senere ble jeg syk med 2 feberperioder med 1 dags pause på 5-6 timer og meget rask frisk-syk-frisk. Slik hadde aldri immunforsvaret reagert.
Deretter var jeg frisk i 9 mnd for så å få 1 uke forskjøelse med litt feber, men aldri har jeg hatt så mye energi mens jeg har vært syk. Ingen sykdom etter.

Men jeg ser ut til å reagere veldig negativt på karbs og spess brød og fiber (som danish snakker om). Så det blir mindre og mindre av det. Blir det nok av proteiner og fett sammen med karbs så går det fint, så sant det ikke er korn.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat