Sv: Jeg som trodde Barry var på laget vårt
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Åh, proteindiett proteindiett proteindiett. Det er jo ikke akkurat sånn at ketogene dietter kan kalles proteindietter! Det optimale forholdstallet skal jo være 70 (fett), 20 (proteiner) og karbohydrater (5), da ser man fort at proteindelen ikke er den som utmerker seg i mengde. Det er sant nok at et overdrevet proteininntak kan føre til at overskuddet gjøres om til glukose, men så lenge man holder seg godt innenfor referansene (eller regner et gram protein pr kg kroppsvekt) så er ikke dette noe man bør tenke på.
Jeg merker selv at når jeg spiser ketogent, så går det der av selv. Og jeg har mere muskler enn ved oppstart tross ikke økt trenings- eller aktivitetsmengde, og omtrent tjue kg mindre kroppsvekt, så han kan jo selv prøve å forklare det. Jo, det er nok vann alt sammen, noe som tilsier at jeg har gått rundt som et eneste stort ødem 
Takk. Enig.
Et eksempel på manglende logikk: Hvorfor skulle stort proteininntak føre til at kroppen begynner å tære på musklene? Altså, får en tilført nok protein har vel ikke kroppen noe behov for å tære på musklene...? Som består i stor grad av nettopp protein.
Dette synes jeg var merkelige greier.
|