Sv: Hemmelig slanking
Commit: Jeg skjønner godt at du holder det skjult, jeg er heller ikke så ivrig med å fortelle det til folk, men det går bedre hvis jeg bare sier at jeg ikke spiser sukker og stivelse. Ikke alle skjønner at stivelse er pasta, potet osv så da får jeg ikke så mange spørsmål. Sukker er vel de fleste enige om at det er usunt.
Jeg har i flere år fått høre om lavkarbo og at man ikke skal spise fett og karbohydrater og reagert på akkurat samme måte, at det bare er noe tull og sverget til lavfett og sukkererstatning noe som gav meg en helt utrolig lav forbrenning. Jeg kunne leve på salat og magert kjøtt uten å gå ned et gram. Endte alltid med sprekk og vektoppgang. Så jeg skjønner på en måte at folk er skeptiske også, i hvertfall jeg må ha det inn med mer fakta f.eks. en bok enn bare noen som sier at det skal være bra. Jeg fikk anbefalning om lavkarbo/ketogen diet fra naturteraputer og utenlandske leger etter at jeg ble kronisk syk. Forskjellen fra før og etter Ketose er stor.
Fungus: Det der med diabetes og ketogen kost er veldig intressant. Mannen min fikk i sommer diagnose diabetes type 1, dvs kan ikke spise seg frisk og må ta insulinsprøyter morgen og kveld. Vi lærer oss nå sammen om kosthold og hvordan kroppene våre fungerer. Noen ganger er det litt skummelt når han spiser min mat for den faste dosen insulin gjør fort at blodsukret blir for lavt og han ender opp med å drikke noe med sukker for å ikke bli dårlig. Så man må følge godt med på blodsukkermålingene når man tester ny mat 

|