Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-08, 00:10   #9
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør dere på inviterte julemiddager?

Jeg har vært på to julelunsjer allerede i løpet av de siste fire dagene. Det som er så flott med julelunsj er at det gjerne er koldtbord og at man dermed kan plukke det man vil. Begge julelunsjene mine har jeg lesset på med kjøttpålegg og fiskepålegg, eggerøre ost og salat - masse salat! Forsynte meg ikke med brød, og det var ikke en eneste en som kom med skjeve blikk, hevede øyebryn eller kommentarer på det. Tror ikke noen la merke til det en gang.

Da det ble kaffe reiste jeg meg og minglet litt med gjestene som satt andre steder enn akkurat der jeg satt, før jeg satte meg ned igjen med kaffekoppen. Ingen som la merke til at jeg ikkehadde forsynt meg fra kakebordet i mellomtiden.

Jeg hadde også grua meg litt på forhånd, men jeg har aldri vært på middag/lunsj hvor det var så lett å holde seg til en et "slankekosthold". Det hadde vært mye vanskeligere om man skulle holde seg til lavkalori, lavfett. Det tror jeg hadde blitt lagt merke til, for da hadde man jo ikke kunnet forsyne seg ordentlig. Vertsskapet blir bare glad for at man fyller tallerknen god og full med godsakene

Ellers er min plan å ta en pause fra i morgen av til og med 2. juledag. Nå er jeg invitert på middag 3. juledag også, så da blir det kanskje til og med tredje. Men så er det tilbake til de gode vanene. Da er det et helt år til neste jul, så jeg ser ikke noe problemer med det.

Ellers er det veldig behendig å si at man har oppdaget at man har fått hvetemelsallergi. Da er brød og kakeproblemet løst Det forplikter også, for da blir det vanskeligere å komme tilbake om et halvt år og påstå at man plutselig tåler hvete igjen...

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat