Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-08, 15:00   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: metformin

Har brukt metformin i drøyt 3 år.
Holder blodsukkeret mitt under flott kontroll. Den nye legen min lurte faktisk på om jeg virkelig hadde dia 2.
Fettet har fått en ny fordeling på kroppen min. Mer over hofter og lår, mindre rundt midjen, som jo er "farligst".

Har ikke merket andre bivirkninger enn at jeg får litt mageknip og løs mage dersom jeg tar tablettene på tom mage.

Har aldri hørt om bivirkninger av honning annet enn at små barn(under 1 år) ikke skal ha det pga at naturlig honning kan inneholde små mengder av bakterien Clostridium botulinum, den samme synderen som kan forårsake akutte symptomer (botulisme) etter inntak av forurenset rakfisk, grævfisk, spekemat og enkelte andre matvarer som ikke blir kokt eller gjennomstekt.

Godt nytt år!