Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-08, 16:15   #47
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Ja, jeg gikk på denne tidligere, fra jeg sluttet til jeg ble gravid tok det 7 mnd for meg. Da tok jeg siste sprøyta i januar, og ble gravid i oktober. Ha det litt i minnet når mannen er funnet, det kan ta lang tid å få dette ut av systemet

Det er ikke unormalt lenge å bruke 7 måneder på å bli gravid når man starter å forsøke, uansett hvilken prevensjon man brukte før. Mange glemmer at det faktisk er veldig få dager hver syklus man kan bli gravid. Vi blir foret med at det liksom er et vidunder at man ikke blir gravid ve ubeskyttet sex, men det er langt ifra sannheten.
Man kan godt regne med et år uten prevensjon før man blir gravid uten at det er noe galt av den grunn. Selv med godt lanlagt sex i de fruktbare periodene.
Når det er sagt så nekter min fastlege å sette kvinner på p-sprøyten, nettopp fordi mange får problemer med å bli gravid etterpå.
Hormonell prevensjon er noe dritt egentlig.

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg er veldig interessert i HVA som egentlig skjer, HVORDAN og HVORFOR??? Dette med hormonene er jo kjempeinteressant.

Det kunne jeg tenkt meg å vite også. Jeg må innrømme at det virker litt skummelt når så mange forteller om hormonell ubalanse, unormale sykluser og blødninger i ketose/på lavkarbo.
Jeg kartlegger min egen syklus som prevensjonsmiddel og liker å ha oversikt og forståelse for hva som foregår der nede. Om jeg kan forvente blødninger i hytt og gevær, og uregelmessige sykluser kan jeg ikke forstå annet enn at lavkarbo har ugunstig effekt på den kvinnelige hormonbalansen? Spesielt om man har en "normal" syklus før man starter med ny diett.
Mer informasjon om hvordan lavkarbo har effekt på progesteron, FSH, LH og østrogen hadde vært flott. Spesielt i forhold til eggløsning og lutealfase. Jeg blir nemlig litt bekymret av å lese erfaringene i denne tråden.

På forhånd takk!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat