Tja,men vi spiser da vitterlig ganske mye vegetabilske proteiner i tillegg til rødt kjøtt.
Min mor har vært vegetarianer i 40 år,men det har ikke hindret henne i å nesten miste synet(ikke gangsynet) Hun spiser fisk hver dag og masse gr.saker. Men hun har allikevel fått makula degene et eller annet,dvs. at blodgjennomstrømningen til øyet ikke er bra nok. I tillegg har hun hatt hjertesvikt de siste 20 år. Hun har kanskje røyka i et års tid(rundt 1945) ellers vært røykfri. Og et energimenneske som kan ta pusten fra en.Sykla gjerne noen mil om dagen hvis hun kunne få tak på noe hun kunne spare et par kroner på,
Hun er nå 80 år,og det er trist å merke hvordan hodet forfaller når hun ikke lengre kan lese se og løse kryssord for å holde ting i omløp.
Etter synet ble dårlig,har hun også blitt mye mer passiv.
Nei,tror jeg foretrekker et kosthold som holder blodtrykket nede og allergien borte.
Skulle synet få problemer,skal jeg prøve akupunktur 2000. Prøvde å foreslå det for min mor nylig,men hun har tydelig mistet interessen for nye ting,hun snakker bare om blåbær da(det skal også være godt for synet) Uff nå ble det mye prat..................