Jeg hadde god effekt av Depridix ( urter, blomstermedisin og vitaminer). Dette middelet kan du lese mer om på nettstedet www.dgr.no
Balansen mellom vitaminer og mineraler har stor betydning når det gjelder psykisk helse.
Det finnes faktisk pasienter som har bodd på psykiatrisk instituasjon i årevis pga. depresjon utløst av B-vitamin mangel.
Omega 3 fettsyrer er også avgjørende.
Når du skal ta vitamintilskudd er det viktig at det er organisk fremstilt - det er dyrere , men har langt bedre virkning.
Hårmineralanalyse for å kartlegge mangler og ubalanser, kan jeg virkelig anbefale. Men det er en sak som avhenger av økonomi - for selve analysen + kosttilskudd spesialtilpasset til deg kommer gjerne på flere tusen.
Bladet Mat&Helse har mange interessante artikler om koblingen vitaminer og psykiske ubalanser. Det kan jeg anbefale å abbonere på. I tillegg går det an å bestille gamle nr. med artikler som har interesse.
Ellers er jeg opptatt av å bruke tid på å finne ut av hvorfor depresjonen har oppstått.
Det er ikke alltid en soleklar grunn. Men det er en grunn. Og den trenger slett ikke å være dramatisk.
Mange har ubalanse i livet sitt. For mye jobb og lite fritid. For mye ansvar og lite lek. For mye bekymring og lite moro. For mye materielle vardier og lite åndelige.
Jeg gjentar meg selv til det kjedsommelige ang. litteratur som har vært nyttig og klargjørende for meg;
"Livskvalitet" av Søren Ventegodt og "Helbred deg selv" av Susanna Ehdin
samt bøkene til Louise Hay.
Disse bøkene nkan gi aha opplevelser, hjelpe deg til å tenke i nye baner, oppdage gamle mønstre og nye sider - og ikke minst formidle livsglede og optimisme.
Jeg ønsker deg lykke til med å ta fatt i din egen depresjon og finne en vei ut av den.
Depresjon er ikke en normaltilstand som skal aksepteres. Den er en reaksjon på en ubalanse i livet ditt.

|