Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-08, 23:09   #21
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hva gjør du når du vil kose deg?

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Hmmm... interessant. Jaja.. Jeg forsøker jo å holde meg unna sukker whatsoever foreløpig iallefall. Mmmm... liker gresk mat jeg da Olivenolje også! Kjøpte en olivenolje her om dagen som hadde nesten samme literpris som whiskyflaska jeg kjøpte samme ettermiddag. Den olivenolja er så himla god at jeg bare kan bruke den som dipp Ferskt brød med olivenolje... Mmmm... Men nå får jeg jo ikke spise brød heller da

Små mengder sukker er gunstig, tror jeg, fordi det fører til mer palmitisk VLDL-kolesterol (som betyr at det harskner mindre). Sukker er et krydder, ikke fyllstoff. Demerara-sukker, Rapadura-sukker, melasse (som har vanvittig mye mineraler) og honning har ulik næring og smak, og dermed sin egen nisje.

God olivenolje er vanvittig dyrt. På linje med macadamia-olje. Litt brød vil ikke drepe deg. Hvit loff er best, p. g. a. lite gluten og fiber. Dessuten smaker den best.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat