Sv: Hva gjør du når du vil kose deg?
Opprinnelig lagt inn av danish, her.
Fyrer opp en joint.
Blir du ikke fysen da Det er min erfaring fra "hippietiden" 
Evt. så pisker jeg kremfløte med søtningsmiddel (ofte litt honning, for smak), 1-2 ts. pulverkaffe (evt. 1-2 ss. espresso) og 1-2 ts. bakekakao. Det blir en mokka-smak.
Før pleide jeg å lage nugatti. Prosessen er krevende (dermed temmes lystene) og smaken utmerket. Rist 200 gram hasselnøtter ved 175 grader i ca. 15 minutter (flytt på dem underveis). Gni med et håndkle for å fjerne skallene. Putt i blenderen. Blend til nøttesmør. Jeg tilsetter gjerne 1-2 ss. olivenolje underveis. Du må muligens skrape ned fra sidene. Tilsett så 1-3 ss. bakekakao og 2-5 ss. honning. Spis med pisket krem. Nydelig.
Den cocosagreia kan man bare kaste for min del. Var så dum å kjøpe meg et glass. kostet Fa*** over 150 kroner og det står i skapet enda. Prøvde en skje i kaffe.... jææææææææææææk sjelden har jeg smakt noe så ekkelt. Det smakte pjuuuk!
Jeg har en ide om at hvis mat som liksom skal være sund, smaker dritt, er den ikke sunn lenger.. 
|