Tråd: Honning
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-08, 18:05   #1
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Honning

Honning! Jeg har fått et kick på honning - og har såååååå lyst på!
Så jeg regner litt....honning har i følge matvareguiden 67 karber pr 100 gr eller 6,7 pr 10 gr. Hvis jeg smører meg en lavkarboskive med bittelitt honning på - er det fryktelig ille? Eller lurer jeg meg selv da?
Vil bare presisere at før når jeg brukte honning som pålegg så smurte jeg alltid lite på - bare et bittelite lag siden det er så søtt, og det vil jeg selvfølgelig fortsette med. Hvis jeg da bruker - la oss si 2-3 gr honning på en liten brødskive så blir det ca 2-3 karber. Og det er "brukanes" synes jeg...
MEN - er det noen andre argumenter mot å bruke bittelitt honning en gang i blandt bortsett fra dette med karbene? Og jeg mener så absolutt å bruke sunn fornuft her - ikke snakk om å lasse innpå skiver med honning 17 ganger i uka liksom....bare en gang iblandt....Jeg er forresten uhyre forsiktig med lavkarbobrød da jeg vet at det kan redusere vektnedgang.

Er det andre ting i honningen enn karbene som kan bremse vektnedgangen? Og - tilslutt - har alltid fått høre at honning er sunt siden det er et naturprodukt - er det sant? Er honning virkelig så sunt som jeg har fått prentet inn av foreldre / besteforeldre i mange år....?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat