Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-08, 01:33   #15
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har 35 ...

Opprinnelig lagt inn av dinapo, her.

Hei, har 35 kg jeg GJERNE skulle vært kvitt til neste sommer, og jeg har en snikende mistanke om at det skal kunne gå an med ketose og lav-karbo, men problemet mitt er at jeg er så utålmodig, og jeg er dårlig på planlegging, så hver gang jeg har prøvd å gå ned, så skorter det på rutine og planlegging, og den usunne, ekle maten blir det letteste å ta.....sånn som i sommer, da har jeg stort sett levd på Grandiosa, spaghetti og sjokolade :-( Skjemmes av å si det, men det er nok sant....så håper inderlig jeg skal få litt inspirasjon her inne, og at jeg lærer meg hva som er lettvint å gjøre, for det er det jeg trenger....

Noe lettvint, ellers går jeg bare i den gamle fella igjen, og gjør det frysevare-lettivint som før...jeg trenger tips til lettvint frokost, lunsj osv. og også mat som kan lages og fryses ned...noen som har gode tips til en starter? Akkurat nå føler jeg meg elendig...hodepine, slapp, trøtt, dårlig kondis, urolig mage, uren hud, slapp og kvapsete rett og slett!! Hjelp meg please?

En av de tingene som er fint med ketose er at vektnedgangen faktisk går raskt i begynnelsen. Det er mye vann, men det motiverer noe voldsomt til å komme over kneika i forhold til karbsuget. For min del merket jeg at suget etter karber forsvant overraskende fort.

Ellers kjører jeg maskottens triks med å ha en Atkinsbar eller noe sukkerfri skjokolade (Anthon Berg sin er best) liggende veska/skapet i tilfelle krise. Heistad bringebærgele er også en venn i nøden. Men som sagt så slipper suget litt etterhvert.

Jeg pleier å bruke søndag ettermiddag til å lage litt hurtigmat. Mekker gjerne noen paier uten paiskall i muffinsformer. En vinner er med egg, fløte, spinat og fetaost. Vet ikke om det ligger noen oppskrift på dem (el.l) her på forumet, hvis ikke skal jeg legge ut. De holder fint i kjøleskapet i noen dager og er supre når man trenger noe mat i farta.

Hvis jeg må kjøpe mat til lunsjen går jeg i en butikk med varmmatdisk og kjøper f.eks et kyllinglår og litt gr.saker som tomat og agurk. Det er faktisk veldig lettvint. Omeletter er også kjapt og enkelt. Putt omelett i en plastboks og ha med i veska. Enkel mat i farta. Omelett er godt kaldt også.

Jeg kan love deg at du finner masse inspirasjon og støtte her inne. Lavkarbo.no er helt uvurderlig for meg. Vet ikke om jeg hadde klart å gjennomføre dette uten den motivasjonen jeg finner her inne. Jeg skal også ned mye. Vet ikke akkurat hvor mye i kg, men planen er å gå ned ca 10-12 klesstørrelser tilsammen.

Masse lykke til