For en bra tråd! Takk for at du startet den, Crizzbee! Du har fått utrolig mange gode svar - og jeg som også sliter med depresjoner fra tid til annen, har fått mye nyttig info her.
Har du prøvd lysterapi? Kjæresten min kjøpte en slik lampe for noen år tilbake, og den hjelper godt når det er som mørkest på vinteren.
Har du prøvd rosenrot? Det er flere rosenrot-tråder her inne, titt på dem.
Ang. Johannesurt - så er det visst slik at om man samtidig går på p-piller - så kan de innvirke på effekten av p-pillene.. hm, klønete formulert - men altså, folk som har gått på p-piller og johanneurt samtidig, har blit gravide allikevel.
Antidepressiva og johannesurt skal heller ikke brukes sammen.
Eller så er jo frisk luft og mye lys å foretrekke.
Trener du? Kommer du deg ut?
Ellers så vil jeg på det sterkeste anbefale deg å kontakte legen din. Si at du "har det tungt for tiden, og har hatt det siden i høst".
Jeg vet at endel leger har FOR lett å skrive ut antidepressiva til folk, uten samtidig å informere om at terapi samtidig vil gi det beste resultatet. Medisin kan fort bli en "krykke".. og når man fjerner den, vil man fremdeles ikke klare å gå på egenhånd. Jeg snakker av erfaring nå - og har selv forsømt meg selv på det området denne vinteren.
Ellers så kan du kanskje ta en titt på selvutviklingsdelen av forumet - og se om du finner noe nyttig info der? 
Lykke til!