Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?
Så tøft at så mange hang seg på tråden! Og: det er enda tid igjen. 
Grunnen til at jeg faller på den 12, er rett og slett en tur til Budapest, som skal foregå torsdag-søndag. Ellers hadde jeg startet mandag 5., som noen andre her.
Ser noen har pratet om boka er nødvendig og om antall kilo man bør ønske å gå ned for å gå på kuren. Boka er ikke strengt nødvendig, syns jeg, men den er allikevel en god ting å lese gjennom og å slå opp i. Jeg brukte den helt i starten da jeg gikk på kuren i sommer, men la den etterhvert bort.
Denne gangen skal jeg ned...tja...det optimale hadde nok vært 10, men det kan være et litt høyt tall. Så jeg sier i utgangspunktet syv kilo, også er alt over det et pluss. Det skal bli spennende å se hva som skjer utover vinteren, men det sikre jeg vet er at dette fungerte meget bra forrige gang,- så hvorfor ikke nå? 
Jeg kommer til å kombinere denne kuren med å gå turer med bikkja (tre turer om dagen, men bare en av de blir lang). Mulig jeg kommer til å sykle litt når våren kommer, men ellers blir det ikke mye organisert trening på meg. Planlegger ett par helgekurs i latinske danser, men det blir jo ingen jevn strøm av trening. Jeg gikk jo ned nærmere ni kilo i sommer, og da trente jeg heller ikke mer enn dette. Ikke var jeg nazistreng på tingene heller.
Ngd kosten, var jeg dårlig på å spise nok protein sist. Der må jeg skjerpe meg denne gangen. Det gled etterhvert over i nesten bare grønt, og det er nok ikke helt helsemessig bra. Så: jeg skal spise mer kylling og kalkun (vissnok mye protein i kalkun!), fisk og ellers andre rene slike produkter.
Husker jeg var redd for å skulle leve uten frukt sist....og selvsagt sukker. Men dette med frukten gikk overraskende bra, og sukkeret kan lett erstattes! MEN igjen: for lite protein gjorde meg mer sulten på sukkererstatningsprodukter...så igjen: NOK PROTEIN tror jeg er mitt mantra denne gangen! 
Jeg ser virkelig frem til den deilige følelsen det er å være i ketose, og å følge denne kosten. Huden, håret, energien, magen..... + kiloene som forsvinner så fint fra hele kroppen (ikke kun halsen og ansiktet...) : ah, det er en nydelig følelse som jeg skal skal sørge for at jeg opplever nå utover i januar, februar, mars.....så får jeg se hva som skjer med april og mai.
Lykke til da, folkens!
Marianne
|