Vis enkelt innlegg
Gammel 09-03-05, 20:05   #11
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

.. og definisjonen på en "skikkelig" depresjon er....?

--

Jeg mener at uansett - om ma kjenner at man har det annerledes enn før, så bør man kontakte legen, så får heller legen søke seg frem til om det er en klinisk depresjon det er snakk om.

Vel, av og til er jeg temmelig langt nede, men det har en grunn: jeg har en tidsfrist som jeg sliter med å holde, jeg har for mange oppgaver på jobben, og trenger å ta en prat med sjefen, ikke legen, noen i familien har problemer som gjør at jeg blir ulykkelig - og så videre. En klinisk depresjon har også en årsak, men hvis det er snakk om at depresjonen har en årsak som kan isoleres og endres ved noen enkle, ikke-medisinske grep individet selv kan utføre (som å skrive til redaktøren og si at den artikkelen makter jeg ikke å levere til rett tid) er det bedre å gjøre dette og lære litt om hvor mine egne grenser går, enn å forvente at jeg skal kunne medisineres til å takle presset.

Jeg tror ikke at alle personlige problemer kan løses med litt introspeksjon, men det finnes en god del sterke følelser, også sterke følelser av fortvilelse og oppgitthet, som ikke trenger å behandles. De er tvert imot advarsler om at noe er feil i livet eller i kroppen, at noe har blitt forstyrret eller strukket for langt, og at individet trenger å endre årsaken, ikke følelsen. Noen mennesker trenger hjelp til å finne ut hva de skal forandre, andre gjør det ikke. Igjen er vi alle forskjellige.

Ordene "skikkelig depresjon" var tydeligvis uheldig valgt, side de antyder at det finnes uskikkelige depresjoner, men samtidig ser ikke jeg at det ville være mer presist å skrive for eksempel "klinisk depresjon". En depresjon kan være forårsaket av helt andre ting enn en det som faller innenfor definisjonen av en klinisk depresjon.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat