Om å begynne på ketolysekuren uten bok
Jeg synes dette forumet er et helt fantastisk sted. I snart trekvart år har jeg hentet både inspirasjon, oppmuntring og masse nyttig kunnskap fra dere andre som henger her. Og jeg prøver selv å bidra etter beste evne. For meg er dette forumet helt uvurderlig, og jeg akter å bli her lenge! 
Men i perioder blir det en del spørsmål om helt grunnleggende sider ved ketolysekuren, f.eks. "hvor mange karbohydrater pr dag", "hva skal man spise" o.l. Ikke misforstå meg nå: - Selvfølgelig må det være lov å spørre om alt! Basisspørsmålene er absolutt viktige, og vi skal hjelpe hverandre. Ingen skal føle at noe spørsmål er for dumt å stille. Og det vil naturlig nok bli en del gjentakelser, for mange (inkl. meg) er ikke så flinke til å bruke søkefunksjonene.
Men det grunnleggende står faktisk i boka til Torkil P. Andersen: Slank med ketolysekuren! Og man trenger boka for å få helheten i opplegget. 
Så det å starte ketolysekur uten å lese boka (og uten ta kosttilskuddene), er vel å gi seg selv en dårligere sjanse til å lykkes? Jeg skjønner ikke helt hvordan en kan si at en går på ketolysekuren når en ikke har lest boka? Og i lengden blir det kanskje litt kjedelig for forumdeltakerne å skulle svare på de helt grunnleggende spørsmålene om igjen og om igjen … I alle fall kjenner jeg det sånn.
"Slank med ketolysekuren" gir en logisk, sammenhengende og utfyllende presentasjon av dietten. Den forklarer alt om kosttilskuddene, bruken av urinsticks, mosjon osv. Den er liksom en ABC. Forumet blir vel mer relevant å bruke når en skal praktisere dietten eller hvis det er ting en ikke forstår i boka? Og til inspirasjon, for å ventilere frustrasjon og mye annet. Men dette forumet kan ikke erstatte boka!
Så jeg oppfordrer alle som vil begynne på ketolysekuren: Skaff dere boka først - og les den!

Sist redigert av Løvetann : 03-01-09 kl 00:27.
|