Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-09, 14:59   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hva med mellommåltider og mat om kveldene?

Det blir vel litt avhengig av hvor mye karber du spiser. For mange vil jo et kosthold med få karber og mye fett gi kroppen en bedre mulighet til å si fra når du trenger mat.

Selv spiser jeg som oftest 1-2 måltider om dagen, og da er det store måltider. Det hender det blir sent også, uten at jeg får spesielt problemer med det. Jeg har gått ned 20 kg nå - på litt over et år, og er under det jeg hadde håpet på. Fornøyd med det altså Kroppen får bestemme hvor jeg ender, tåler vel å miste 3-4kg til.

Jeg har ikke de samme svingningene jeg hadde i energien før jeg begynte spise så mye naturlig fett. Holder meg også så godt som unna frukt, men veier ikke grønnsakene - så vet ikke hvor mange karber jeg får i meg. Det varierer nok en del.

Tror ikke det er noe "optimalt" som gjelder for alle, men at det er viktigere å høre på kroppen enn å spise etter klokka
Men at overgangen for kroppen og hodet til å samarbeide kan være vanskelig
Det kan ta tid for kroppen å skjønne at den får mat når den gir beskjed. Og det kan ikke minst ta tid for hodet å lære seg å lytte til kroppen.

Lykke til

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat