Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-09, 21:40   #37
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Mange med PCO her inne?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Å himmel, det er det verste jeg har hørt! Vær sikker, når du går på metformin er det ikke akkurat karber du ønsker å spise. Kutt ned så godt du klarer, for ellers kan du få magesmerter hinsides det du noen gang har opplevd før. Fett og sukker er verstingene.

Takk for svar Albertine. Jeg dobbeltsjekket nå og det gjelder visst ketose og risikoen for laktatacidose.

Sitat:

Forsiktighetsregler: Laktatacidose kan forekomme pga. akkumulering av metformin. Tilfeller er primært rapportert hos diabetespasienter med betydelig nedsatt nyrefunksjon. Risikoen for laktatacidose kan og bør reduseres ved å ta hensyn til andre risikofaktorer, f. eks. dårlig kontrollert diabetes, ketose, langvarig faste, overdrevet alkoholinntak, nedsatt leverfunksjon og tilstander forbundet med hypoksi. "Felleskatalogen" - Søk "Metformin"

Men jeg har ingen planer om å gå helt i ketose tror jeg - Har prøvd det før og det funket rett og slett ikke for meg og var nok ikke riktig livsstil for meg.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat