Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-09, 11:57   #10
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Takketakk........
Ser ut som en fornuftig sammensetning, men det eneste jeg stusser litt på er dette med kalsium, synes det var veldig lite,
bare 200 mg.
Trodde også at man burde ta D og K vitamin sammen med kalsium, dette for å få maksimalt opptak. Har også lagt merke til at mange studier viser at kalsium tas best opp hvis man tar det til kvelden.

Vitamin K1 (fra grønnsaker) er ikke særlig nyttig. Det er derimot vitamin K2, kjent som MK4/MK7. Kombinèr gjerne med animalsk vitamin A (smør/fløte/lever/flesk) og animalsk vitamin D (D3/kolekalsiferol, gjerne høye doser på 2000-10,000 IE; unngå D2, som er vegetabilsk og lett giftig).

I tillegg, hvis man har tid, synes jeg at man bør unne seg beinkraft. Det smaker deilig, og inneholder vanvittig mye mineraler. Og de er i rett form, som gjør de mer anvendelige for kroppen. Såvidt jeg vet skal magnesium/sink/kalsium/kalium være i i sitrat, kobber i glukonat.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat