Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-09, 14:07   #18
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Hei!

Personlig synes jeg ikke det er spesielt spennende å lese "journaler hvor man er inne og klemmer på hverandre og snakker om vær og støv på loftet", men jeg tror at mange som kommer hit har mer nyanserte behov/problemer enn bare kosthold/vekt, og gjerne har behov for å snakke litt - og få respons.

Legges det alt for mye restriksjoner på hva folk "får lov til" å skrive om her, blir det et lite hyggelig sted å være. Samtidig som det jo ER et kostholdsforum.

Jeg tenker at vi må godta at forumet ikke er statisk, men forandrer seg hele tiden, etter hvilke medlemmer som er aktive, og hva de velger å skrive. Det er altså opp til oss selv hvordan vi ønsker at forumet skal være.

Appropos søking:

Jeg husker selv hvor "lost" jeg var da jeg først kom hit. Jeg holdt da på med mitt siste år på sivilingeniør datateknikk, så man skulle tro at jeg lett skulle klare å skjønne dette med tråder og navigere i forumet. Men jeg hadde aldri skrevet på noe forum før, og endte opp med å stille mitt første spørsmål i journalen til Nille. Dette har jeg gremmes mye over siden. (Hehe, huff.) Dessuten sendte jeg flere meldinger til HP om ketolyse. Han var heldigvis klok nok til å henvise meg til de klistrede trådene.

Jeg vet ikke om det har noe med modning, eller vane å gjøre - dette med søking. Men jeg vet iallfall at jeg spurte mine venner om hjelp til pc-ting lenge etter at jeg egentlig kunne nok til at jeg bare kunne google spørsmålet og finne svarene selv. Etter hvert startet de bare å svare "google det" når jeg spurte om ting, og nå finner jeg stort sett ut av det meste selv.

Jeg vil tro at folk også her vil fortsette å stille spørsmål i trådene, så lenge de får svar der.. det er jo mye enklere, ikke sant? Så det går jo ann å svare noe sånt som; "Velg søk øverst, søk på ".....", og så finner du det"
Er ikke det dette man kaller "Hjelp til selvhjelp"..?

Ha en finfin søndag

Mvh
Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat