Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?
Noen tanker fra meg..
Jeg var veldig aktiv i begynnelse, kanskje mest fordi jeg var veldig aktiv på å søke informasjon og oppskrifter og andres erfaringer. Etterhvert så har man lest de fleste relaterte trådene og sett gjennom alle oppskriftene. Og da bruker man forumet mest til andre ting.
Jeg synes det er trist at noen føler seg trakassert. Jeg tror ikke at noen mener å aktivt trakassere noen her. Det jeg har opplevd her inne er at noen blir frustrerte og kommer med uttrykk som:"Ærlig talt, det må være mulig å.." , "Når noen helt åpenbart ikke gidder å.." , så begynner diskusjoner å hisse seg opp og ting kan bli tolket i verste mening.
Men jeg tror dette er noe av bakdelen ved skriftlige diskusjoner. Alle små ord og smileys kan analyseres og mistolkes.
Jeg synes forumet er en enorm ressurs for meg fremdeles. Og jeg er veldig glad når noen starter en tråd som viser til f.eks ny forskning. Men tiden strekker ikke til til til alt. Og jeg sliter med øyeproblemer innimellom som gjør at jeg må begrense tiden jeg surfer. Og da kan mange tråder gå meg hus forbi, spesielt tråder som har "dårlige" overskrifter. Etter over et år her inne har jeg sluttet å lese tråder med overskrift som f.eks."Hjelp meg!". Rett og slett fordi det har blitt for mange av de, og fordi det som regel er nybegynnere som vil slanke seg, men som ikke vet hva lavkarbo går ut på eller som vil begynne på en kur uten å lese bok. Dette er ikke kritikk av disse personene, men jeg har rett og slett ikke tid til å skrive utfyllende svar og man mister litt av gløden etter at man har svart på veldig like spørsmål flere ganger.
Jeg beklager hvis nye medlemmer ikke finner seg til rette her. Mitt råd er å starte journal. For å få andre til å komme innom med tips og oppmuntring, så bør man besøke et par journaler og vise interesse der. Et annet tips er bloggene. Ha en morsom tittel på innlegget ditt der, så er det mange som stikker innom.
Det er vel egentlig hovedtipset mitt: en god overskrift. Det er så mange journaler og så mange innlegg at man bør enten være interessant/lokkende eller spesifik. Generelle overskrifter tiltrekker færre lesere og besvarelser, rett og slett fordi vi ikke makter å lese alt her inne.
|