Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-09, 08:01   #138
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

nedtur..........kraftig sådan.

Oi oi oi. Fikk meg en skikkelig nedtur i går.

Har merket at klærne er blitt litt trangere i løpet av jula, men ikke noe enormt. Ikke så rart siden jeg har slurvet litt, og ikke fulgt så nøye med på karboinntaket - og i tillegg vært dønn i ro.
Toppet seg jo med skikkelig utskjeiing fra torsdag kveld til søndag kveld, med smågodt, øl, kjøpbrød, poteter, ris, ostepop...fullstendig galskap med andre ord.
Fikk liksom en følelse av at kroppen min sa "KABOOOOM" - og at jeg la veldig mye på meg iløpet av disse dagene.

Og i går kom nedturen. Buksa til den nye dressen passet ikke! Den var akkurat passe når jeg kjøpte den (på fredag), som nevnt tidligere omtrent skreddersydd, men nå var den akkurat litt for trang spesielt over lårene og rumpa til at jeg kunne ha den på. De andre klærne passer, og fruen sier hun kun kan se det såvidt over magen min at jeg har gått litt opp...men nedturen var så stor siden oppturen over å passe den dressen og se (i mine øyne) dritbra ut i den var så enorm.

Jeg ble så skuffet!!! Selv om jeg nå er tilbake på 15-20g karbo om dag er jeg nervevrak. Hva om jeg ikke går ned igjen? Hva om dressen aldri mer passer? Hva om jeg ikke kommer meg i skikkelig ketose igjen (har hørt at om man tuller inn og ut blir kroppen immun på en måte) - og alt er ødelagt?

Jeg konkluderte vel i går med at når jeg får en såpass kraftig reaksjon på å ha gått opp et par kilo, så har jeg et rimelig forskrudd forhold til kropp og kosthold. Mulig en liten spiseforstyrrelse. Jeg tror ikke det noensinne vil utvikle seg lengre enn dette, men skremmer meg litt at jeg reagerer så sterkt på "bare et par kilo".

Tror med karbo i kroppen, kreatin og all drittmaten at jeg har nærmet meg 90kg. Jeg tør ikke gå på vekta i frykt for å bli enda mer skuffet.
Nå er det ikke noe mål i seg selv for meg å veie 80kg, håper bare jeg klarer å ta av meg mesteparten av det som er kommet på igjen.
Dette var en kraftig lærepenge. Jeg har hørt litt for mye på folk rundt meg som mener jeg skal prøve å øke karbene litt. Hvorfor skal jeg det når jeg fungerer best på ketogent kosthold?

Knallhard fokus på RYP nå, og så skal jeg legge inn kardiotrening også, så satser jeg på at dressen kanskje passer såpass at jeg kan bruke den om et par-tre uker.

Når det gjelder RYP er jeg usikker på knebøyen. Jeg vil ikke bygge særlig mer masse på lårene (da passer ikke dressen!), og er ikke det det området som primært er målområdet for knebøy?

Nok en lang post fra meg....sukk.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat