Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-09, 14:43   #4
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer med vekta denne gangen da?

Men kan det hende at vekta går opp litt fordi du har begynt å trene? Muskler veier jo mer osv.?

Ellers tror jeg disse stagnasjonsperiodene er en utfordring som mange av oss må slite med. Jeg kjenner godt til disse periodene der det bare svinger før det plutselig slipper taket. Dette er bare noen tanker, sånn generelt om mulige måter vi kan takle denne situasjonen på. Med din erfaring vet du sikkert dette fra før, så jeg skriver like mye av hensyn til de som er ferskere her og som opplever stagnasjon.
NB! VIL GJERNE BLI KORRIGERT/SUPPLERT AV VETERANENE SOM KAN MER ENN MEG!
ANBEFALER OGSÅ ET SØK PÅ "STAGNASJON" I FORUMET, MANGE GODE POENG OG DISKUSJONER OM TEMAET!

KRITISK ANALYSE
Vi kan begynne med en kritisk analyse av
- hva vi får i oss (mat/fett/drikke/kosttilskudd o.l.),
- hva vi gjør (mosjon/søvn o.l.)

om det kan være en forklaring der.

HOLDE UT OVER TID
Hvis vi gjør alt riktig, og likevel opplever stagnasjon - da er kanskje utfordringen
- å holde ut litt til.
Det har jo ofte tatt tid å legge på seg, og vi må tåle at det tar tid å bli kvitt overvekten. (Jeg prøver å se på disse svingnings-/stagnasjonsperiodene som kroppens måte å feste seg til en ny og lavere vekt.)

KROPPEN TILPASSER SEG KETOSE
Hvis en har vært lenge på ketogen diett, kan den slutte å virke etter noen måneder. Kroppen tilpasser seg ketosen. Da må en over på "vedlikeholdsmat" (fortsatt lavkarbo) med en mer normal forbrenningstype en periode før en kan ta en ny ketogen periode.

HVIS IKKE EN KOMMER I KETOSE
For de som er på ketolysekuren og som ikke får utslag på stixen, har ketolysepappa Torkil skjematiske løsningsforslag (s. 85 og 86 i "Slank med ketolysekuren").

Ellers har jo du noen fabelaktige resultater fra tidligere, elian. Og det er kanskje fordi du har klart det så usedvanlig bra før, at det virker frustrerende tregt nå? Jeg synes ikke resultatet ditt nå er noe å kimse av, akkurat. Jul og alt …

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat