Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-05, 21:33   #6
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Du scilla, spekk fra sel og hval har mye høyere konsentrasjoner av PCB enn i vanlig fisk. Det er derfor vi ikke får kjøpt hvalspekk i norge. Dessuten så er det i de brune partiene av fisken PCB konsentrasjonen er størst så da er det bare ta vekk det når du renser fisken.
Det er faktisk svært viktig å spise feit fisk og spesielt når en er gravid. jeg har lest flere steder at fiskefett reduserer faren for svangerskapsforgiftning og at barn som spiser feit fisk har større konsentrasjonsevne enn andre barn. Så spis fisk for det er sunt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat