Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-09, 16:00   #9
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hva skjer om man følger ketolysekuren uten ketolysekosttilskuddene?

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

vennina mi kjøpte ikke noe som tilhørte kuren når hun gikk på den, passet bare på karber og hu har gått ned 16 kg siden juli...

Enhver må jo gjøre akkurat som de vil. Det er ikke noen tvang.

Og jeg gleder meg over alle som når målene sine, uansett hvordan de kommer dit.

Men jeg stiller spørsmålet om man kan si at din venninne egentlig "gikk på ketolysekuren" eller om hun bare "kuttet ned på karboinntaket sitt"?

Det er jo ikke tvil om at man kan gå ned masse bare på å kutte ned på karboinntaket sitt. Men det kan ikke kalles "å gå på ketolysekuren" når man ikke følger opplegget for kuren.

Om man velger å droppe kosttilskuddene og dermed risikere å tappe kroppen for viktige vitaminer og mineraler mens en går ned i vekt, er det jo helt opp til en selv. Men det er da på tvers av klare råd fra legen som har komponert ketolysekuren.

Kanskje har man en kropp som takler underskudd av vitaminer og mineraler, både på kort og på lang sikt? Men kanskje ville kroppen hatt det mye bedre med tilskuddene, hvem vet?

Det er alltid mulig å finne eksempler på at ting går bra uten at man følger råd og bruksanvisninger. Vi hører om folk som røyker som blir kjempegamle, biler som ikke har vært på service som bare går og går, ubevoktede stearinlys som slokker av seg selv og ikke medfører brann, unger som har vokst opp under dårlige forhold som likevel blir harmoniske mennesker osv. osv. Men det er liksom ikke noen grunn til å reklamere for å gå på tvers av gode råd. Det er jo faktisk en grunn til anbefalingene.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat