Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-09, 17:48   #11
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Nevrologiske symptomer

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Takk for mange ulike tanker rundt dette, det er veldig flott å høre ulike meninger rundt hva som kan hjelpe/ikke hjelpe etc..

Men du danish, mener Omega-6 burde unngås til en viss forstand? Jeg tenker på at det ofte selges "Alt i ett" preparater med Omega-3-6-9 og jeg har fått for meg at dette visstnok skal være bra.

Nå aner jeg ikke om det ligger noen betennelse til grunn for plagene mine siden leger og det som er har gitt litt opp for nå, så det blir jo bare å prøve ut ting for meg uansett, men skulle det være noen betennelsestilstander så kan det jo være greit å vite mer om dette med Omega-6. (Googler litt imens ).

Jeg mener flerumettet fett generelt bør unngåes, selv Omega-3. De er meget ustabile. Her ser vi hvordan Omega-6 ("arachidonic acid") omdannes til ganske giftige greier.

Jeg er dessverre ikke nerve-ekspert. Det kan være betente nervebaner, lavt blodsukker, epilepsi, eller noe annet. Jeg vet at overspente nervebaner (fordi man har for lite av hormonet GABA) kan skape mye rart, f. eks. ADD, mani, hyperaktivitet og depresjon. Drikker du mye kaffe? Har du migrene? Du bør uansett eksperimentere og se om du finner noe som funker.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat