Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-09, 17:56   #12
Theba
Juniormedlem

Theba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 38
Theba er på en erverdig vei

Sv: Røykeslutt og slanking

Opprinnelig lagt inn av Damita, her.

Er det noen her som har slutte å røyke samtidig som de er på ketolysekur?
Jeg regner med jeg kommer til å gå opp i vekt når jeg slutter, og dersom jeg slanker meg samtidig er jeg redd jeg ikke går ned i vekt. Og det igjen gjør at jeg mister motivasjonen lett. Så jeg har egentlig planer om å slanke meg først, og slutte å røyke når jeg har igjen ett par kilo... Men dersom jeg går ned i vekt, slutter jeg gjerne med en gang..

Jeg sluttet å røyke et par uker før jeg begynte på ketolysekuren. Det var vel røykeslutten som gjorde at jeg bestemte meg for å begynne på kuren... Tidligere tok jeg meg ofte en røyk da søtsuget kom, og da jeg sluttet å røyke spiste jeg både pga, søtsuget og for å tilfredsstille nikotinsuget...! Jeg følte at jeg gikk og spiste på noe konstant! ..og det gikk jo ofte i sjokolade og usunne ting.

Nikotinsuget tror jeg forsvant ganske fort. Det var vel værre med søtsuget. Når jeg ble "fysen", fikk jeg jo også lyst på røyk. Men da jeg begynte på ketloysekuren forsvant søtsuget fort, og dermed forsvant også det kanskje innbilte nikotinsuget.
Jeg følte meg også mye "renere" etter at jeg begynte på kuren, og det var også med på å gjøre at jeg mistet lysten til å ta meg en røyk.

Hadde jeg ikke begynt på ketolysekuren, så tror jeg at jeg hadde klart å legge på meg ganske mye til nå. I stedet har jeg gått ned 9 kilo på 2 mnd. Noe jeg synes er ganske mye, da jeg ikke var kjempeovervektig. også må vi ikke glemme at det nettopp har vært jul også... (vekta har jo stått BOM stille). :P

Så røykeslutt samtidig med ketolysekur, tror jeg har minimalt å si på vektnedgangen. Jeg tror det er værre å slanke seg først, for så å slutte. Da hadde ihvertfall jeg hatt problemer med å holde vekta jeg har "slitt" for å nå.

Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat