Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-09, 01:42   #1
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt
Question

Proteinintoleranse/peptider i urinen/test hos Neurozym

Jeg skal om et par uker sjekke urinen med en test som utføres hos http://www.neurozym.com, og de skriver dette:
"Ufullstendig nedbrytning av proteiner fra mel og melk under fordøyelsen fører til dannelse av peptider. Et høyt innhold av peptider i urinen tyder på et høyt innhold i blodet også. Dette er uheldig ettersom flere av peptidene kan ha innvirkning på hjernen. Neurozym Pharma’s peptidanalyse anbefales særlig ved autisme og ADHD, men også ved andre psykiske lidelser og mistanke om proteinintoleranse. Peptidtesten forteller deg om du kan ha nytte av en kasein-/glutenfri diett. "

Etter testen skal jeg til konsultasjon hos en lege som kan tolke testen og som også driver med "biomedisinsk behandling" (bl.a. med kosttilskudd). Testen skal kunne gi svar på om det er spesielle matvarer jeg bør unngå. (Irriterende nok må man ha et normalt inntak av både korn- og melkeprodukter de siste 14 dagene før man tar testen for at den skal kunne vise evt. intoleranse, så nå blir det tilbake til "det daglige brød". Men det vil selvfølgelig være mer enn verdt det hvis jeg får avdekket forhold og satt i gang tiltak som kan gi meg bedre helse! )

Jeg ser at dette med proteinintoleranse har vært diskutert på forumet for et par år siden, men finner ikke noen poster av nyere dato. Det kan være fordi jeg ikke er god nok til å søke. Er det noen som kan gi meg tips om tråder? Er det andre her som har prøvd dette?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat