Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-09, 20:02   #5
wollafruen
Medlem

wollafruen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Fryktelig ny og nysgjerrig

Hei og velkommen! De fleste spørsmål besvares når man får boka. Det er viktig å sette seg ordentlig inn i hva slags diett/kur dette er for noe, og følge den til punkt og prikke. Sprekker er ikke "farlig" per se, men det tar uforholdsmessig lang tid å komme tilbake i ketose etter en karbosprekk, og det smaker liksom ikke så godt, når man ser hva sprekken gjør med kropp og vekt. "Kosen" svarer liksom ikke til resultatet av sprekken. Sant og si så har man ikke lyst til å sprekke heller når man først er godt i gang!

I tillegg bør man ikke sprekke i tide og utide, da å gå inn og ut av ketose ikke er å anbefale for kroppen sin del

Rødvin er jeg ikke så god på, men tror det er ganske begrenset hvor mye/hvilke du kan drikke... På ketolysekur tåler du i tillegg alkohol mye dårligere enn på "vanlig kosthold".

20 kg er absolutt mulig å gå ned, lykke til! Det er vanlig med en vektnedgang på 1-2 kg i uka, men det går ikke alltid jevnt Det kan gå 3 kg første uka (ofte mye vann som forsvinner i begynnelsen), for så å stå stille en ukes tid, og så løsne med et par kg igjen. Ikke fortvil! Få i deg nok fett, nok vann og mosjoner ca 30 min hver dag.

Mitt beste tips for gjennomføring er å planlegge en ukesmeny SOM DU HOLDER DEG TIL..hehe..
Sjekk gjerne oppskriftsforumet her for å variere maten mest mulig, det er MASSE godt du kan spise!
Gled deg til mer energi (etter oppstartsuka), en herlig følelse i kroppen, vektnedgang og null søthunger (også etter oppstartsuka).

Her er forresten et forslag (min ukesmeny) til mat:
Mandag:
-Eggerøre og bacon+grønt
-Karbonader m/blomkål-mos
-Siws-brød med pålegg

Tirsdag:
-Siws brød med pålegg og grønt
-Kyllingsalat (crispy chicken?)
-Ost- og skinke-ruller

Onsdag:
-Kyllingsalat fra i går
-Tacokjøttboller m/ost og grønt

Torsdag:
-Salat med egg, røde bønner (veeeldig få) og ost
-Karbonader m/blomkål-mos

Fredag:
-Eggerøre og bacon+grønt
-”Pannekaker” m/cc, hvitost eller ”sukker” og smør
-Strimlete og krydrete osteskiver

Lørdag:
-”Pannekaker” m/cc, hvitost eller ”sukker” og smør
-Kylling Creme Fraiche m/brokkoli og blomkål
-Strimlet og krydrete osteskiver

Søndag:
-Salat med ”pizza-kjøttboller”
-Kalkunfilet m/soppstuing og grønt

Blir man "fysen" går det an å piske krem og ha i vaniljefrø fra vaniljestang + litt bakekako, evt. lage seg en kopp kakao av fløte, litt erstatningssukker og bakekakao. Men ikke hver dag..

Sier ikke at dette er en fasit, men kanskjer er det noen tips

Sist redigert av wollafruen : 10-01-09 kl 20:13. Årsak: Tilføye menyforslag
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat