Hos oss spiser vi det samme begge to. Jeg har litt mer grønnsaker til maten, sambo får kanskje ris eller potet i tillegg (mer og mer skjelden).
Har vi gjester serverer jeg lavkarbomat, jeg skal kose meg med gjestene mine, ikke sitte å se på at de spiser noe annet. Og gjestene mine liker maten min så godt at de faktisk spør om jeg kan lage/hjelpe til med maten når de skal ha gjengen til middag !
Ingen har noengang spurt eller lurt på hvorfor de ikke får poteter. De ELSKER salater og krispe grønnsaker ! Jeg lager alltid en diger bolle og den er helt tom !! OM jeg serverer ovnsstekte poteter eller ris til er det faktisk fler og fler som foretrekker jukserisen eller blomkålstappa OG salaten isteden.
.....så sorry, jeg skjønner ikke problemet..... Det er jo bare pasta, ris og poteter JEG ikke spiser til middag. Det er bare 3 ting det !! Og det er ikke noe særlig ekstraarbeid å lage en av de tre tingene til andre.... er det ?
Eller kanskje det bare er meg som har blitt så vant til dette at jeg ikke tenker på det lenger ?