Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-09, 18:30   #1
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Egg-, spinat- og fetamuffins

Jeg pleier å lage en ladning av disse en gang i blant. Legger de i kjøleskapet og hiver et par i microen i et minutt eller to til frokost, lunsj eller kvelds. Sikkert mulig å fryse dem også, men det har jeg ikke prøvd...

1 pk frossen spinat (ca 400g) - tines, la renne av!*
140 g fetaost
1 båt hvitløk
4 egg
2 dl fløte
1/4 ts muskat
1/2 ts nykvernet pepper
evt litt chiliolje
revet parmesan/gulost

*Jeg syns de blir enda bedre med fersk spinat som kokes kjapt til bladene faller sammen, rennes av og hakkes grovt. Kan godt være i store biter! Men dette blir jo både litt dyrere og mer arbeid. Da bruker jeg gjerne litt mindre spinat.

Bland sammen alle ingrediensene bortsett fra parmesan/gulost. Fordel i et smurt muffinsbrett (kan sef hive det i en ildfast form og dele den opp etterpå også). Jeg får ca 16 muffinser. Strø ost over og stek på 175 grader i ca 30 min. eller til eggeblandingen har stivnet.

Blir vel rundt regnet ca 15 karber for alt sammen. Ca 1 karb per muffins.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg spinatmuffins.jpg (639,8 KB, 247 visninger)